S produkty zdravé výživy a bioprodukty máte šanci uspět v zemích Perského zálivu

InfoZprávyZahraničíPotravinářství vloženo: 25. 11. 2020


20.11.2020 - Podle analýzy Frost&Sullivan, koncem roku 2020 dosáhne trh se zdravou výživou ve Spojených arabských emirátech a Saúdské Arábii závratných 14.56 miliard dolarů. Data tedy naznačují, že snaha místních vlád o zlepšení stravovacích návyků této části země se vyplácí.

Samozřejmě si můžeme položit otázku, jak velký podíl na tom má státní informační kampaň a co je přirozený vývoj tohoto století, urychleného sociálními sítěmi a influencery. Nic to ale nemění na tom, že je to velmi pozitivní zpráva.

Stejné nárůsty studie pozoruje i u zdravých nápojů a snacků. I když je trend podobný ve většině zemí Perského zálivu, dvě zmíněné tvoří celých 85 % celkového objemu zboží. Spolu s dalšími daty posledních měsíců se zdá, že nejzajímavější nové produkty pro místní trh budou ty se zdravým rodokmenem, nízkými kaloriemi a dobrým online marketingem.

Nahrávají tomu i nová plánovaná opatření kontrolních úřadů. Ty se týkají jak nápojů, které například v Saúdské Arábii chtějí progresivně danit podle procent obsaženého cukru, tak i klasických potravin, u kterých Spojené arabské emiráty zavádějí povinný semafor nutričních hodnot. Pro vysvětlení se jedná o tabulku s doporučenou denní dávkou jednotlivých složek produktu, která zároveň barvou upozorní na dosažený limit.

Vládní opatření se podnikatelům mohou zdát zbytečná nebo minimálně neoblíbená kvůli nutnosti častých změn na obalech výrobků. Nicméně v zemích Perského zálivu, kde lidé velmi často trpí kardiovaskulárními problémy, obezitou nebo cukrovkou, přicházejí nutná opatření a informovanost za pět minut dvanáct.

Frost & Sullivan svůj výzkum kromě jiného uzavírá tím, že vidí největší nárůsty a příležitosti v následujících pěti letech. O příležitostech mluví především u produktů, které budou obsahovat nižší obsah kalorií, mít organický původ a nízký obsah solí. K žádaným produktům také přidává cereálie a pečené snacky namísto smažených. Jedním z nejdůležitějších faktorů pro úspěch firem uvádí správnou strategii a marketing, jak zákazníky informovat a zároveň zaujmout. Zjednodušeně řečeno, rozumět zákazníkům a především zareagovat včas na tyto změny.

Zpracoval: Lukáš Zamrzla
Zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Abú Dhabí
Mob.:+ 420 602 768 207, lukas_zamrzla@mzv.cz

logo Agrární komora ČR

Delegáti 29. sněmu, zvolili nového prezidenta Agrární komory ČR,
Ing. Jana Doležala více zde


Odebírejte e-mailem denní nebo týdenní přehled zveřejněných zpráv.

czech-agro-komodite.cz

Pro dnešní den není žádná anketa definována.
Nová anketa se připravuje.

Praha Liberecký Olomoucký Zlínský Plzeňský Ústecký Karlovarský Moravskoslezský Středočeský Vysočina Pardubický Kralovehradecký Jihočeský Jihomoravský

AGRÁRNÍ KOMORA V KRAJÍCH

Praha | Středočeský | Plzeňský | Jihočeský | Karlovarský | Ústecký | Liberecký | Královéhradecký | Pardubický | Vysočina | Jihomoravský | Zlínský | Olomoucký | Moravskoslezský

Reklama zavřít
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama

IČO: 47674768
DIČ: CZ47674768
datová schránka: guzadjj


  +420 296 411 180
  sekretariat@akcr.cz
  Mapa jak k nám

Ochrana osobních údajů

Agrární komora České republiky podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Zachovejte licenci 3.0 Česko. Creative Commons License. Tiskové a elektronické šíření informací z webových stránek Agrární komory České republiky je možné pouze s uvedením zdroje. Copyright © 2005-6 Agrární komora České republiky Creative Commons License

Copyright © 2010-2021 - AK ČR | vyroba-www.cz